Ülker, 2012 yılının ilk dokuz ayında satış gelirlerini yüzde 57.4 artırarak 1 milyar 704 milyon TL’ye, faaliyet kârını da yüzde 265.9 artırarak 156.7 milyon TL’ye yükseltti.
Şirketin, bu yılın ilk dokuz ayında net dönem karı ise 162.6 milyon TL oldu. Ülker’den yapılan açıklamada şirketin bilançosundaki olumlu değişikliğin üç ana nedeni şöyle sıralandı:
“2010 yılında başlatılan ve 2011 sonu itibariyle tamamlanan bisküvi, çikolata ve kek birimlerinin tek çatı altında toplanması ve ana faaliyet konusu dışında kalan iştiraklerin elden çıkarılması hem satış gelirlerine, hem de kara olumlu yansıdı. Ülker ürünlerinin dağıtım kanalları üzerinde gerçekleştirilen yeniden yapılanma da kârlılığa pozitif katkı sağladı. Dağıtımda geleneksel kanalla modern kanalın ayrılması ve distribütör sayısının 235’ten 102’ye çekilmesi daha güçlü ve etkin bir dağıtım ağının ortaya çıkmasını sağladı. Ürün çeşitliliğinin yeniden gözden geçirilmesi, daha güçlü ürünlere odaklanmasının ardından bu ürünlere yönelik pazarlama faaliyetleri, şirketin mali tablolarına olumlu katkı sağlayan bir diğer unsur oldu.”
Açıklamaya göre, bu çalışmaların ardından Ülker’in 2012’nin ilk 9 ayındaki faaliyet kârı yüzde 265.9 artış göstererek 42.8 milyon TL’den 156.7 milyon TL’ye yükseldi. Şirketin bu yılın ilk dokuz ayında net dönem kârı ise 162.6 milyon TL olarak gerçekleşti.
Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, 2011’de başlatılan yeniden yapılanma çalışmalarının, bu yıl kazandığı ivme ile 2013’te de devam edeceğini söyledi. Tütüncü, gelecek yıla ilişkin öncelikli hedeflerinin, daha fazla büyüyerek pazar paylarını artırmak ve buna bağlı olarak kâr marjlarında sürdürülebilir iyileşmeyi sağlamak olduğunu kaydetti.
“2010 yılında başlatılan ve 2011 sonu itibariyle tamamlanan bisküvi, çikolata ve kek birimlerinin tek çatı altında toplanması ve ana faaliyet konusu dışında kalan iştiraklerin elden çıkarılması hem satış gelirlerine, hem de kara olumlu yansıdı. Ülker ürünlerinin dağıtım kanalları üzerinde gerçekleştirilen yeniden yapılanma da kârlılığa pozitif katkı sağladı. Dağıtımda geleneksel kanalla modern kanalın ayrılması ve distribütör sayısının 235’ten 102’ye çekilmesi daha güçlü ve etkin bir dağıtım ağının ortaya çıkmasını sağladı. Ürün çeşitliliğinin yeniden gözden geçirilmesi, daha güçlü ürünlere odaklanmasının ardından bu ürünlere yönelik pazarlama faaliyetleri, şirketin mali tablolarına olumlu katkı sağlayan bir diğer unsur oldu.”
Açıklamaya göre, bu çalışmaların ardından Ülker’in 2012’nin ilk 9 ayındaki faaliyet kârı yüzde 265.9 artış göstererek 42.8 milyon TL’den 156.7 milyon TL’ye yükseldi. Şirketin bu yılın ilk dokuz ayında net dönem kârı ise 162.6 milyon TL olarak gerçekleşti.
Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, 2011’de başlatılan yeniden yapılanma çalışmalarının, bu yıl kazandığı ivme ile 2013’te de devam edeceğini söyledi. Tütüncü, gelecek yıla ilişkin öncelikli hedeflerinin, daha fazla büyüyerek pazar paylarını artırmak ve buna bağlı olarak kâr marjlarında sürdürülebilir iyileşmeyi sağlamak olduğunu kaydetti.
Hiç yorum yok: